janinetegel.reismee.nl

Het einde van een mooi Zweeds avontuur

Lieve allemaal,

De tijdsbalk op m'n profiel staat op 99% wat betekent dat het Zweedse avontuur er op zit! Morgenvroeg om 4.30 uur wordt ik opgehaald per taxi en zal ik om 6.00 uur weer naar NL vliegen. Straks een laatste diner met m'n beste vrienden hier, bekend als de friends-forever-group.

Ik zal nog even kort vertellen wat ik de laatste aantal weekjes uitgespookt heb. Voor de kerstvakantie heb ik, zoals al eerder aangekondigd, een skitrip gemaakt. Samen met Jaana, een Findse vriendin, had ik me opgegeven om mee te gaan met een georganiseerde studentenreis van IKSU (sportcentrum). Erg leuk! Voor mij was het de eerste keer dat ik op ski's stond, dus aanwijzingen van Jaana en ski instructeurs had ik wel nodig. In het begin was het nog klungelen met die 2 lange latten onder je voeten, maar eigenlijk had ik al vrij snel onder de knie. Belangrijkste: Behalve een aantal blauwe plekken, niks gebroken!

In de kerstvaktie ben ik voor 3 weken weg geweest uit Umea. Om kerst goed zonnig te vieren, ben ik met mn ouders, Koen en Lisa mee geweest op vakantie 2 weken naar Aruba. Daarna nog een weekje in NL, voordat ik weer terug ging naar Zweden. Heerlijk luxe natuurlijk 2 weken naar de zon. Heb echt van de temperatuur en het vele zonlicht genoten. +32 Graden is wat anders dan -30 graden! :p Terug in NL heb ik sommigen nog kunnen zien, wat natuurlijk ook erg leuk was. 7 Januari ben ik weer naar Umea gevlogen om een vak af te ronden. Nu hopen dat het examen in orde is en dan zijn alle studiepunten binnen! Afgelopen vrijdag was het examen en vanaf toen heb ik nog lekker kunnen genieten van het leventje hier, wat elke avond feest betekende! Ook heb ik nog boeken, fiets en mobiel aan nieuw gekomen studenten voor het tweede semester kunnen verkopen.

Het is raar te beseffen dat morgen m'n Erasmus exchange er op zit. Ookal heb ik er zin in weer naar Groningen te gaan, ik zal het hier missen. Ik heb een toffe tijd gehad en kan zeggen dat ik een mooie ervaring rijker ben. Het zal vooral vreemd zijn m'n Umea vrienden niet meer om me heen te hebben, maar we hebben al plannen voor een reunie! Van de zomer gaan we met een aantal een week naar Marion in Montpellier. Na al haar verhalen, moet dat de mooiste plek op aarde zijn! Alles is daar beter dan in Umea of waar dan ook. Wij gaan het checken! Haha. Wel vreemd dat ze zoveel naar het buitenland gaat, als ze in het paradijs woont. Na de zomer komt Marion namelijk waarschijnlijk voor een half jaar in Groningen studeren :D

Ik heb afgelopen maanden niet veel op deze site gepost, maar hoop dat het toch nuttig is geweest om jullie op de hoogte te houden. Zo hebben jullie in ieder geval een idee van hoe mijn maanden in het hoge noorden er uit hebben gezien.

Tot in Nederland!

Hejda!

Reacties

Reacties

Marloes

Zie je morgen op Schiphol. Tot snel!

annie

tot schnell!!!!!!!

Steef

Ey janine,

Jeetje dat is toch wel snel gegaan zo´n trip he? Ik hoop dat je het heel erg naar je zin heb gehad in zweden en dat het een 'trip to remember' was! Ik wist niet precies wanneer je nou in nederland/zweden/aruba was in december :p dus ik dacht stuur gewoon een kerstkaartje naar je oude woonadres ;) Heb je hem nog gehad? Nou janinetje, als je bent bijgekomen van alles moeten we snel maar weer een keertje met ze allen afspreken!! Bye bye and Welcome home!!!
Xx steef

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!